Archistart

3124
Borgo Paraelios
by Archistart

Borgo Paraelios – a new contest by invitation

Archistart gathers 10 young talents of its community to imagine the redevelopment of Borgo Parealios.

Archistart promotes a new contest of ideas (by invitation) for the redevelopment of Borgo Paraelios, a hotel complex located in the Municipalities of Poggio Catino, Forano and Cantalupo in the province of Rieti, Italy. A private investment, promoted by Sardi Immobiliare, is the opportunity for an innovative project for the recovery and enhancement of a hospitality area with great potential, inserted in a valuable landscape context.

The goal of creating a new touristic and receptive center is the main topic of the contest ideas, considered as the best tool to bring out quality projects characterized by a high degree of innovation.

///

Archistart chiama a raccolta le 10 giovani eccellenze della propria community per immaginare la riqualificazione di Borgo Parealios 

Archistart promuove un nuovo concorso (su invito) di idee per la riqualificazione di Borgo Paraelios, complesso alberghiero situato nei Comuni di Poggio Catino, Forano e Cantalupo in provincia di Rieti. Un investimento privato, promosso da Sardi Immobiliare, diviene l’occasione di un innovativo progetto di recupero e valorizzazione di un’area ricettiva con grandi potenzialità e inserita in un contesto paesaggistico di pregio. 

L’obiettivo di dare vita ad un nuovo polo turistico-ricettivo diviene il tema del concorso di idee, scelto come strumento migliore per far emergere progetti di qualità e caratterizzati da un elevato grado di innovazione.

Borgo Paraelios illustrazione

This challenge is assigned to some of the young talents of the Italian architecture environment, a selection of under35 practices that stand out for their design and communication skills. The subject of the competition (deadline January 15th), is the design of the significant expansion of the hotel complex with the construction of a thermal park. The contest also requires the definition of a new welcome area for the hotel, meant to be a link with the existing structures. The objective of the new buildings will be to welcome visitors and immerse them in a new receptive experience.

///

Questa sfida è affidata alle giovani eccellenze del panorama architettonico italiano, una selezione di studi under35 che si distinguono per capacità progettuali e comunicative.   Oggetto del concorso, che terminerà il 15 gennaio, è la progettazione del significativo ampliamento del complesso alberghiero con la realizzazione di un parco termale. Il contest richiede anche la definizione di una nuova area welcome per il complesso ricettivo che definisca una zona di cerniera con le preesistenze. Obiettivo dei nuovi edifici sarà quello di accogliere i visitatori e farli immergere in una nuova esperienza ricettiva. 

borgo paraelios

This new intervention should represent a synthesis of the elements that characterize the entire intervention, such as the relationship with the landscape context, the relationship with water, the relationship with the existing structures. This evolution of the existing complex will have to take into account the morphology of the soil as well as the planimetric and volumetric conformation of the existing buildings, so to organize a design process that is typologically in line with what has already been achieved and able to harmonize with it and with the landscape context . The project aims to make the complex unique and characterized by a strong identity, so as to become a tourist attraction for the entire province of Rieti.

///

Questo nuovo intervento dovrà rappresentare una sintesi degli elementi che caratterizzano l’intero intervento quali: il rapporto con il contesto paesaggistico, il rapporto con l’acqua, il rapporto con le preesistenze. Tale evoluzione del complesso esistente dovrà tener conto della morfologia del  terreno oltre che della conformazione planimetrica e volumetrica dei manufatti esistenti, in maniera tale da organizzare un percorso progettuale che sia tipologicamente conforme con quanto già realizzato e capace di armonizzarsi con esso e con il contesto paesaggistico. Il progetto mira a rendere la struttura unica e caratterizzata da una forte identità, in modo da divenire un attrattore turistico per l’intera provincia di Rieti.

Share